Továreň spoločnosti Firefly na juhu Anglicka v prístavnom meste Harwich
má pre leteckú spoločnosť Wizz Air počas 15 rokov vyrobiť 525.000 ton
udržateľného leteckého paliva z biologických odpadov. Pri jeho výrobe
vznikne približne o 70 percent menej uhlíka ako pri výrobe tradičného
leteckého paliva. Obe možno miešať až v pomere 1:1 bez úprav motorov
používaných v súčasnosti. Výroba udržateľných leteckých palív je však v
niekoľkonásobne drahšia ako súčasných palív.
Tuhý bioodpad ako surovinu dodá kanalizačná spoločnosť Anglian Water.
Prevádzkový riaditeľ spoločnosti Firefly Paul Hilditch vyhlásil, že v
Spojenom kráľovstve je dostatok surovín na výrobu 200.000 ton
udržateľných leteckých biopalív, čo je približne polovica množstva
vyžadovaná legislatívou. Zástupcovia spoločnosti vyzvali britskú vládu
na odstránenie prekážok brániacich širokému nasadeniu týchto palív.
Výroba biopalív z výkalov úspešne prebieha napríklad v Japonsku, kde
spoločnosť Interstellar Technologies v decembri úspešne otestovala
prototyp raketového motora na biometán z kravského hnoja. Test prebehol v
pobrežnom meste Taiki na juhu ostrova Hokkaidó, tekutý biometán použitý
počas neho vznikol z kravského hnoja z dvoch miestnych fariem.